Συνάντηση με γονείς και εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, είχε η βουλεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου, με αφορμή τη μεγάλη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί από την αιφνίδια απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να χαρακτηρίσει ως Πειραματικά σχολεία σε διασύνδεση μεταξύ τους το 2ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο Καλαμαριάς, καθώς και το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης με το 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς.

Ενώ για τους μαθητές των Α΄και Β΄ τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου προβλέπεται η  εγγραφή τους κανονικά στις επόμενες τάξεις για τη σχολική χρονιά 2025-2026, για την εγγραφή των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου στην Α΄ Λυκείου προβλέφθηκε κλήρωση μεταξύ των αιτούντων μαθητών, με δικαίωμα αίτησης από μαθητές και από άλλα Γυμνάσια με αποτέλεσμα 40 μαθητές που φοιτούν μέχρι σήμερα στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, να έχουν μείνει εκτός κλήρωσης και να πρέπει να διαμοιραστούν σε άλλα σχολεία του Δήμου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την όξυνση του προβλήματος καθώς διαταράσσεται η συνέχεια του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και της εκπαιδευτικής διαδικασίας,  θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανα τάξη στα σχολεία όπου θα γίνουν δεκτοί οι μαθητές, ενώ οι μαθητές θα πρέπει να διανύουν μεγάλη απόσταση αφού χάνεται επί της ουσίας το σχολείο της γειτονιάς.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου συμμεριζόμενη την αγωνία των γονιών διαβεβαίωσε πως θα αναλάβει επιπλέον πρωτοβουλίες τόσο σε κοινοβουλευτικό επίπεδο όσο και εκτός Βουλής προκειμένου να διεκδικήσει το δίκαιο αίτημα για αυτοδίκαιη εγγραφή των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου, στην Α’ Λυκείου του διασυνδεόμενου 2ου νέου Πειραματικού Λυκείου Καλαμαριάς.

Επιπλέον, δήλωσε πως η διαδικασία κλήρωσης για την εγγραφή στις εισαγωγικές τάξεις των πειραματικών σχολείων, ως πρακτική που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια του χαρακτήρα σχολείων γειτονιάς εγείρει σοβαρά ζητήματα, απώλεια του χαρακτήρα σχολείων γειτονιάς, ψυχολογικη επιβάρυνση των μαθητών υπο το άγχος της κλήρωσης ,θέμα το οποίο θέτουν και με ερώτησή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς την Υπουργό Παιδείας.

Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών και θα συνεχίσει να διεκδικεί το δίκαιο αίτημά τους.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου είχε ακόμη συνάντηση με το σύλλογο διδασκόντων του 2ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς και με εκπροσώπους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, μετά την αναστάτωση που έχει προκληθεί εξαιτίας της φημολογούμενης συγχώνευσης του 2ου και 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, της μετεγκατάστασής του στο κτίριο του 4ου δημοτικού που ήδη έχει συγχωνευτεί με άλλο δημοτικό σχολείο πριν από μερικά χρόνια και της μετεγκατάστασης του 1ου Πειραματικού Σχολείου του Δήμου Θεσσαλονίκης στο κτίριο του 2ου Δημοτικού Καλαμαριάς χωρίς καμία ενημέρωση των εκπαιδευτικών και τον γονέων.

Συζητήθηκαν οι προβληματισμοί τόσο των εκπαιδευτικών όσο και τον γονέων καθώς και τα προβλήματα που θα προκύψουν αν επιβεβαιωθούν τα σενάρια μετεγκατάστασης του 1ου Πειραματικού στο χώρο όπου λειτουργεί το 2ο δημοτικό σχολείο Καλαμαριάς.

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο προκαλεί την αγωνία των γονέων ως προς την πιθανότητα εξαναγκασμού των παιδιών να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον ή και να συγχωνευτούν τα τμήματα σε υπεράριθμα σε ένα ήδη 18θεσιο δημοτικό σχολείο με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του. Οι όποιες ενέργειες φαίνεται πως  δρομολογούνται χωρίς διαβούλευση με τις εμπλεκόμενες πλευρές και χωρίς σαφή σχεδιασμό.

Τα κτιριακά ζητήματα των σχολείων της Θεσσαλονίκης παραμένουν άλυτα για χρόνια, χάνονται πόροι και χρόνος με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του εκπαιδευτικού έργου. Στο 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης είναι μεγάλα τα προβλήματα σχετικά με το κτιριακό που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές και απαιτείται άμεσα λύση.

Οι βιώσιμες λύσεις προϋποθέτουν συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εμπλεκόμενων μερών στη διαμόρφωσή τους.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου δήλωσε πως καμία αλλαγή δεν μπορεί να γίνεται και να σχεδιάζεται ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας.  Η πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ στο δημόσιο σχολείο είναι απαξίωση του δημόσιου σχολείου, στοχοποίηση των εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίηση. Οι συγχωνεύσεις, το  κλείσιμο σχολείων, τα υπεράριθμα τμήματα, η έλλειψη διαβούλευσης σε σχέση με τις αλλαγές υπηρετούν μόνο την περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας.

Δήλωσε ακόμη, πως θα αναλάβει κάθε πρωτοβουλία για εξαντλητική διαβούλευση σε σχέση με επικείμενες αλλαγές, για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία όλων των προαναφερόμενων σχολείων, η επίλυση των κτιριακών τους ζητημάτων και η στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών.